Tisdag 5 februari

Kl 10.00 Skapar hållbarhet affärer?
Bodil Nordin, Hållbarhetschef Canon

Hållbara företag är mer framgångsrika än andra och intresset för hållbarhet hos slutkunder ökar. Att satsa på hållbarhet är en win-win situation där företag kan bidra till en mer hållbar värld och tjäna pengar samtidigt som de skapar mervärde för sina kunder.

 

Kl 10.45 Optimize your starting point
Robert Lugg – Business Development UK/Nordics – CHILI publish

Today’s graphic production workflows are mature technology. There are no major speed or performance differences between competing solutions. Where can major productivity gains be created in this design and production workflow?

(Föredraget hålls på engelska)

 

Kl 11.30 Så bygger vi framtidens kreativa talanger
Pål Pettersson, Program Director, Berghs School of Communication

Pål Pettersson berättar om Berghs pedagogik och arbetsmetoder och visar studentcase. Något som gjort skolan till en av de ledande kommunikationsskolorna i världen.

 

Kl 12.15 Om olyckan skulle vara framme
Rickard Lindberg, Grafiska Företagen

Många olyckor kan undvikas genom att tänka efter före. Ett skydd tas bort, och vips står man där med skador som kan bli allvarliga för både individ och företag.
Rickard Lindberg, Grafiska Företagens expert på säkerhet och hälsa berättar om de vanligaste felen man gör och hur de kan förebyggas. Du får med dig en checklista för skyddsöversyn som du enkelt kan använda i ditt eget företag.

 

Kl 13.00 Så kommer du igång med robotar
Johan Åkerman och Roger Merken, Omron

Lär dig om fördelarna med att använda robotteknik i din produktion, som grafiskt företag eller skylttillverkare. Få tips och knep om hur automation och robotar kan bidra till ökad konkurrenskraft, lägre produktionskostnader och högre produktkvalitet.

 

Kl 13.40 Digitalt förpackningstryck
Lennart Jacobsson, Sigraphics

Utmaningen vid tryck av förpackningar är normalt att lösningarna blir stora och dyra. Så här kan man istället tänka, när man vill köra något mindre upplagor – men fortfarande livsmedelsgodkänt och med hög kvalitet.

 

Kl 14.10 Förpackningar med nya effekter
Bo Wallteg, chefredaktör Nord-Emballage

Få områden utvecklas så snabbt som förpackningar. Det handlar både om nya tryckmetoder och om barriärer och egenskaper. Bo Wallteg har, som få andra, följt utvecklingen under många år. Här berättar han om ständigt snabbare och kortare serier. Han pratar om cellulosabaserad plast och han uppdaterar oss på vad som händer inom intelligenta, aktiva förpackningar och etiketter.

 

Onsdag 6 februari

Kl 10.00 Inspirationsboken – från idé till marknadsföring
Joakim Törnqvist, Senior Art Director, PÅ Media

För att förmedla värdet i den mängd av möjligheter som PÅ Media erbjuder, valde de att skapa en inspirationsbok. Få en inblick i hur de gick från idé till färdig produkt för att sedan använda sig av automatiserad marknadsföring för att få ut boken till rätt målgrupper.

 

Kl 11.00 Keynote: Världens bästa kommunikation
Amanda Undin, grundare DM/RM-byrån Customer Clinic

2018 fick Amanda Undin för tredje året sitta med som domare i den internationella tävlingen Echo Awards, när världens bästa marknadskommunikation skulle koras. Här berättar hon vad som kännetecknar en riktigt bra kampanj, utifrån tävlingens tre kriterier strategi, kreativitet och resultat.

 

Kl 11.45 Hur du lyckas med Programmatisk annonsering
Gustaf Wallström, Trigger Company

Digital annonsering har de senaste åren genomgått en stor förändring. Tidigare var du som annonsör tvungen att kontakta en site för att boka en kampanj. Programmatic Advertising har automatiserat denna process och skapat många möjligheter för dig som annonsör. Förutom alla möjligheter finns också en del risker och kostnader. För att lyckas och prestera bättre än dina konkurrenter måste du förstå förändringarna och lära dig att applicera de traditionella marknadsföringskunskaperna i de nya verktygen.
Denna föreläsning ger dig grunderna till att förstå Programmatic Advertising.

 

Kl 12.30 Optimize your starting point
Robert Lugg – Business Development UK/Nordics – CHILI publish

Today’s graphic production workflows are mature technology. There are no major speed or performance differences between competing solutions. Where can major productivity gains be created in this design and production workflow?

(Föredraget hålls på engelska)

 

Kl 13.00 Så kommer du igång med robotar
Johan Åkerman och Roger Merken, Omron

Lär dig om fördelarna med att använda robotteknik i din produktion, som grafiskt företag eller skylttillverkare. Få tips och knep om hur automation och robotar kan bidra till ökad konkurrenskraft, lägre produktionskostnader och högre produktkvalitet.

 

Kl 14.00 Skapar hållbarhet affärer?
Bodil Nordin, Hållbarhetschef Canon

Hållbara företag är mer framgångsrika än andra och intresset för hållbarhet hos slutkunder ökar. Att satsa på hållbarhet är en win-win situation där företag kan bidra till en mer hållbar värld och tjäna pengar samtidigt som de skapar mervärde för sina kunder.


Torsdag 7 februari

Kl 11.00 Oändliga möjligheter med digital UV-print (på engelska)
Ivo van der Lem, nordisk chef, Mimaki

Vad är kärnan i UV-tekniken? Och, till vilka applikationer kan du använda UV-print?
Vi fokuserar på ett antal inspirerande exempel. Alla visar hur UV-print kommer att boosta ditt företag
mot nya produkter och lösningar för dina kunder.

(Föredraget hålls på engelska)

 

Kl 12.00 Inspirationsboken – Från idé till marknadsföring
Joakim Törnqvist, Senior Art Director, PÅ Media

För att förmedla värdet i den mängd av möjligheter som PÅ Media förmår, valde de att skapa en inspirationsbok. Få en inblick i hur de gick från idé till färdig produkt för att sedan använda sig av automatiserad marknadsföring för att få ut boken till rätt målgrupper.

 

Kl 12.45 Det finns inte någon planet B – den obekväma föreläsningen
JJ Hendriks, Commercial Director and Print Media Expert, Signcom Group

Är alternativa printmedier, kundnöjdhet och lågt ekologiskt avtryck en möjlig kombination? Välkommen till en utmanande föreläsning om dagens mediealternativ och deras resultat.

 

Kl 13.30 Optimize your starting point (på engelska)
Robert Lugg – Business Development UK/Nordics – CHILI publish

Today’s graphic production workflows are mature technology. There are no major speed or performance differences between competing solutions. Where can major productivity gains be created in this design and production workflow?

(Föredraget hålls på engelska)